Translate

2 Temmuz 2014 Çarşamba

TÜRK KAHVESİ TATLISI

Tarifi daha önceden biri denemiş mi bilmiyorum ama bugüne kadar kimsenin aklına nasıl gelmemiş diye düşünmedim de değil hani :) Türk kahvesi orta? şekerli? sade? nasıl olsun ? Tatlısı olsun dedim ve tarif sizlerle muhteşem oldu muhteşem ! misafirleriniz artık kahveyi böyle isterse şaşırmayın derim :) Türk kahvesi bile şaşırdı tatlıya girince daha da ortamı yabancılamasın diye kahve fincanın da sunayım istedim :) Ben bu halini çok beğendim misafirleriniz ve sizinde beğeneceğinize eminim gelelim tadına doyamayacağınız bu şık tarife...






Malzemeler:
2,5 su bardağı süt
yarım su bardağı su
1 yumurta sarısı
5 çay kaşığı türk kahvesi
5 silme yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı tereyağı yada margarinde kullanabilirsiniz.
2 yemek kaşığı un
3 çay kaşığı mısır nişastası
20 gram çikolata (isterseniz çikolata kullanmayabilirsiniz.)
Üzeri için: Granül kahve ( Nescafe )



Yapılışı:
1) Türk kahvesini ve suyu bir cezveye koyup kaynatın.(kahve yaparmış gibi)


2) Tereyağı tencerede eritelim eriyen tereyağına unu ekleyin 1-2 dakika kavurun ( rengi koyulaşmasın ve eğer resimdeki gibi değilde un birbirine yapışıp topaklanıyorsa yağı az koymuşsunuz demektir biraz daha yağ ekleyin.)


3) Sütü tencereye ekleyin eklerken hızlıca çırpma teliyle çırpın daha sonra yumurta sarısını şekeri ekleyin ve nişastayı az miktarda suyla çözerek (resimdeki kadar su yeterlidir.) ekleyin sürekli karıştırarak pişirin.

4) Pişirirken ocağı kapatmadan kahveyi süzerek ekleyin tekrar karıştırın baloncuklar çoğaldıktan sonra kıvamını alınca ocağı kapatabilirsin.
5) Pişen tatlımızı sıcakken fincanlara veya kaseye boşaltın ve üzerlerine isteye göre granül kahve (nescafe) serpebilirsiniz. (sıcakken koyduğumuz için resimdeki gibi üzerindeki kahve eriyecektir.)

Hayırlı Ramazanlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder