Translate

5 Temmuz 2014 Cumartesi

TORTİLLA CUPLARI

Tortilla ile ne yapılabilinir acaba dürümden tosttan başka diye düşünürken yabancı sayfaların birinde karşılaştım bu tatlıyla halbuki başka tatlılar da yapılıyormuş. Aslında yaptıktan sonra dedim ki sahillerde yollarda iyi satar bu al eline yürürken ye. Miiisss misssss :) yaklaşık 10 dakika da hazır oldu hem o  kadar pratik hem o kadar lezzetli daha doğrusu ben bakamadım henüz tadına iftarı bekliyorum ama ev halkından tadına bakanlar oldu bayıldılar özellikle de minikler :) Üzeri için hazır vişne mevsimi iken daha 1 saat önce pazardan aldığım tazecik vişneleri koydum ama siz çilekleri küp küp doğrayıp da koyabilirsiniz yada mevsim meyvesi ne ise :) Gelelim bu Kornet tadında yaz tatlısının tarifine...



Malzemeler:
3 adet tortilla ( yani bildiğimiz lavaş ) ( 1 adetten 4 cup çıkıyor kişi sayısına göre artırabilirsiniz.)
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket dr. otker dolgu kreması + süt ( Dolgu kreması bulamazsanız cream ole ile de yapabilirsiniz.)
vişne yada çilek

Yapılışı:
1) Tortillaları 4'e ayrıp üzerilerine fırça yardımıyla sıvı yağ sürüyoruz daha sonra üstlerine tarçın ve toz şekerleri serpiyoruz.

2) Önce ucunu en üste kadar katlayıp (bastırmadan yapın kırılabilir.) daha sonra iki kenarı birbirine birleştirin ve cupcake kalıplarına dik bir şekilde dizin. 190 derecede üzerileri kızarana kadar sertleşinceye kadar pişiriyoruz. ( 10 dakika içerisinde sertleşmiş olur.)

3) Dolgu kremasını paket üzerindeki yapılışına göre sütle çırparak hazırlıyoruz.
4) Hazırladığımız kremayı sertleşen lavaşların kenarlarındaki ceplere dolduruyoruz.
5) Üzerine çekirdeklerini ayıkladığımız vişneleri koyuyoruz.
Servise hazır :)

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder